17. - 19. 8. 2012 Summer camp - Komentář

Pozvánka Komentář Fotografie

jsme nedočkaví   Již třetí ročník Summer campu začal v pátek 17. 8. 2012. Tento víkend mělo být nádherné počasí, takže jsme očekávali, že to tentokrát vyjde. Po šesté odpolední jsme se sešli na hřišti SK Rejta. Postavili jsme svoje dočasné příbytky a pustili jsme se do přípravy večeře. V pátek byla jako již tradičně naplánována cmunda. O oloupání brambor se postarali naši dětští účastníci, kteří plný kýbl brambor oloupali během chvilky, koukali jsme, jak jim to šlo. Na ohništi jsme si mohli upéct vuřty. Večerka byla ve 23:00 hodin.
   Sobota začala jako již tradičně typickým Rozcvičkabudíčkem, který byl v 8:00 hodin, po kterém hned následovala rozcvička a osobní hygiena. Poté se všichni sešli u připravené snídaně. Pro čerstvé pečivo jsme si dojeli do Trhových Svinů a velice nás překvapilo, že koláče a housky nebyly čerstvé, rohlíky byly vynikající (příští rok zajedeme raději do nějaké samoobsluhy, kde si můžeme kvalitu ověřit ještě před nákupem). Po snídani jsme se rozprchli domů pro kola a chvíli před desátou jsme vyrazili na první naplánovaný okruh. Jeli jsme touto cestou: Hrádek - Buková - Kapinos - Štiptoň - Údolí u Nových Hradů - vodopád - Humenice - Horní Stropnice. Letos jsme tuto cestu (22 km) urazili za tři hodiny, z toho vyplívá rychlost okolo 7 km/hodinu. Z Na zmrzlině v Údolí u Nových Hradůtoho je vidět, že se opravdu nejedná o žádný sportovní výkon a naše cesty jsou opravdu plánovány tak, aby je ujel skutečně každý (opět jsme slyšeli výmluvy "To je dálka to neujedu"). V Horní stropnici jsme se najedli ve Sportovní hale, jídlo zde bylo vynikající a za dobré peníze. Po pozdnějším obědě jsme se v 14:30 hodin vydali na koupaliště, kde jsme zůstali až do 18:00. Koupání bylo velice příjemné, i když, jak to tak na tomto koupališti bývá, byla voda pro někoho studená. Po příjezdu na koupaliště jsme museli řešit dvě závady na kolech, které se nám podařilo i za pomoci firem, které se zde zúčastnili na "Tesařských slavnostech" vyřešit. Po dostatečném vykoupání jsme Na koupališti v Horní Stropnicivyrazili zpět. Jeli jsme cestou: Olbramov - Střeziměřice - Božejov - Žumberk - Pěčín - Rejta (15 km). Cestou jsme se zastavili v Žumberku, kde jsme chtěli původně shlédnout výstavu "Ryby a lidé", ale jelikož se všem moc líbilo na koupališti v Horní Stropnici, již jsme jí nestihli. V Žumberku jsme se malinko občerstvili a pokračovali jsme na Rejta. Na Rejta jsme dorazili chvíli před osmou hodinou. Protože jsme se trochu zdrželi (ale stálo to za to), začali jsme ihned s přípravou večeře. Rozdělali jsme oheň a na něm upekli špekáčky. Ranní nástupDále jsme upekli palačinky. To se již stmívalo. Večerka byla též ve 23:00 hodin. Byl to nádherný den, počasí bylo skvělé, vzhledem k tomu, že cesta vedla převážně lesními úseky, nebylo ani horko. Koupání vynikající, .... no prostě nádherný den.
   Nedělní trasu jsme z důvodu pouti v Trhových Svinech pozměnili a naplánovali jsme jí po této trati: Rejta - Prelát - Svinenské mlýny - Trhové Sviny - Buškův Hamr - Březí - Nežetice - Rankov - Čeřejov - Borovanský mlýn - Červený vršek (Trhové Sviny) - Rejta. Od rána bylo nádherně, vyjeli jsme chvíli po desáté hodině, do Trhových Svinů na Pouť jsme přijeli před Na pouti v Trhových Svinechtři čtvrtě na jedenáct. Děti zde dostali rozchod na 1 hodinu, který se postupně prodloužil až do přibližně půl druhé odpoledne. Během pobytu na pouti jsem zaslechl velice zajímavou komunikaci dvou prodejců mezi sebou: "Tohle je nejhorší akce od jara. Tady bydlí snad samí žebráci ...". Jelikož bylo již pozdě bylo jasné, že původně plánovaný oběd na Vráži je nereálný a přemýšleli jsme, kde by se čtrnáct cyklistů mohlo dobře a za rozumné peníze najíst. Vzhledem k našemu směru cesty na Buškův hamr jsme zvolili restauraci kousek od náměstí, kam jsme dorazili chvilku po jedné hodině. Bylo tam úplně prázdno, takže jsme neměli problém s místem. Po pohledu do jídelního lístku jsme zjistili, že ceny nejsou úplně příznivé, ale když už jsme tam byli, rozhodli jsme Na nedělním obědě v Trhových Svinechse zůstat. Trochu nás překvapilo, že když jsme si chtěli objednat pivo, bylo nám řečeno, že za chvíli zavírají (v 16:00) takže již nebudou narážet. Všichni jsme si objednali na co jsme měli chuť. Docela nás nepříjemně překvapila kvalita podávaného jídla s porovnáním k ceně. Jelikož jsme měli hlad, jídlo jsme snědli, zaplatili a odešli s tím, že nás zde dlouho nikdo neuvidí. (Dnes tj. 22.8.2012 už vím proč to vše bylo, protože jsme byli posledními zákazmíky v této restauraci. Od 21.8.2012 je zde vyvěšeno, že je tato restaurace k pronájmu.) Když jsme v půl třetí odpoledne opouštěli tuto restauraci, bylo nám jasné, že naplánovanou trasu již nedáme. Rozhodli jsme se, že se podíváme na Buškův Hamr, kde byli Kovářské slavnosti, ale děti byly unaveny z poutě a horka a již se jim nikam nechtělo. Takže jsme vyrazili nejkratší cestou zpět na Rejta. Na hřišti jsme dali Nedělní koupánídětem do 17:00 hodin rozchod a děti se rozešli celkem ke třem různým bazénům, kde se dvě hodiny koupali. V pět hodin odpoledne jsme se sešli na hřišti, kde jsme dětem připravili vodní sprchu, která měla velký úspěch. Každému dítěti jsme objednali v místní restauraci zmrzlinový pohár. Dále si děti zařádily s velkou nafouknutou duší, nakonec si mohli vyzkoušet střelbu ze vzduchovky. V mezičase jsme zbourali stany a vše jsme po sobě uklidili. Nakonec Střelba ze vzduchovkyjsme všem poděkovali a všechny děti dostali diplom a nějaké drobnosti.
   Myslíme si, že tato akce se zopakuje i příští rok, protože to byla nádhera. A doufáme, že se zmenší počet těch, kteří tvrdí, že "takovou vzdálenost" neujedou.
Děkujeme moc všem účastníkům i pořadatelům za krásné tři dny.